Не дивіться телевізор! Це дияволіада в чистому вигляді

Смотрите
Увеличить шрифт  1 2 3
Интересное »

У День журналіста України на «Обозревателе» побували відомі журналісти – Андрій Куликов та Данило Яневський. Під час прес-конференції вони часто давали діаметрально протилежні відповіді на запитання. З чиїми висновками погоджуватись – вирішувати вам…

Пропонуємо вибрані фрагменти обговорення.

-Чи доводилося вам будь-коли, можливо, на початку кар’єри, писати замовні матеріали? Що вас до цього спонукало?

Данило Яневський: Ні.

Андрій Куликов: Мені довелося писати замовні матеріали і на початку, і в середині кар’єри. На початку я працював в органі зовнішньополітичної пропаганди радянської влади. Можна сказати, що 90% матеріалів там були замовні. В тому сенсі, в якому це зараз сприймається – за них не платили зверх зарплати, але була партійна, державна установка: розповідати, як у Радянському Союзі добре. Тому, звичайно, і я, і, напевно, колеги, які там працювали, писали замовні матеріали.

Другий період, коли довелося писати замовні матеріали – це була весна 1998 року, ТСН, коли канал «1+1» перебував під потужним політичним тиском, і у новинах з’являлися матеріали, які під виглядом репортажу зі з’їзду якоїсь молодіжної спілки пропагували те чи інше політичне утворення. Я тоді був редактором, виконував обов’язки головного редактора ТСН і з міркувань того, що я не хотів, щоб бруднили своє ім’я молоді колеги, більшу частину такої роботи робив сам.

Час від часу дивлюсь російські телеканали і просто „прозріваю”. Телебачення перетворюється у суцільне зомбування: „Путін хароший, Путін хароший...” Тепер трошки інакше: „Медвєдєв хароший, Медведєв хароший...” Чому росіяни так легко ведуться на це? Вони ж нація сміливих людей... Дуже важко це зрозуміти. А як ви б прокоментували?

Андрій Куликов: Для того, щоб зі знанням справи це коментувати, треба пожити в Росії, побачити, що там робиться.

Даниил Яневский: К моему глубокому сожалению, медицинский факт состоит в том, что в Россия в целом, как геополитическая реальность, отрицает наше право на самоидентификацию. Я хочу быть украинцем – они это отрицают. Я хочу быть католиком – они это отрицают. Я хочу говорить на своем родном языке – они это отрицают. Они украли мою историю, они крадут мою культуру. Почему? Потому что это является условием их выживания. И они не остановятся ни перед чем, чтобы нас уничтожить.

Все эти разговоры о великой украино-русской дружбе и братстве – это преступление перед своими детьми. У нас может быть братство в поляками, у нас может быть братство с хорватами, с сербами. Но с этими людьми у нас не может быть никакого братства. Это враги.

Андрій Куликов: На це я можу зауважити лише те, що якщо хочеш бути українцем, то будь їм. Проблеми тут немає.

- Шановні Андрій та Данило! Я дуже поважаю вас обох, тому не можу не поділитися з вами своїми думками. Мені здається, що на сьогоднішній день створюється тенденція ігнорування телебачення як такого. Майже всі вони перестали регулярно дивитися телевізор. З кількох причин. По-перше, перегляд реклами займає майже половину ефірного часу. По-друге, однотипність розважальних програм, розрахованих, напевно, на людей, що мозок включають дуже рідко. По-третє, у зв’язку з невеликою кількістю дійсно цікавих, аналітичних, пізнавальних, інформаційних програм - на телебаченні майже немає КОРИСНОЇ інформації. Навіть прогноз погоди краще дізнатися на певному сайті, бо там він точніше...

Отже, перспективи телебачення, якщо воно не зміниться, не найкращі...

Данило Яневський: Що тут коментувати? Я абсолютно з Вами згоден. Якщо б Ви мене запитали, що я дивлюся, я б сказав: Mezzo (французький музичний канал, грає класичну музику), СТБ (документальні серіали), на Новому каналі цікава програма «Чи розумніший ти за п’ятикласника», Discovery…

Не дивіться телевізор. Це дияволіада в чистому вигляді.

Андрій Куликов: Я вважаю, що основна проблема українського телебачення – це надмірна кількість каналів. В результаті чого – розпорошеність ресурсів, в результаті чого на жодному каналі практично немає повного комплекту і журналістів, і режисерів, і всіх працівників, які були б здатні разом створити гідний продукт. Десь є 50% людей, необхідних для якісних новин, десь 40% людей, потрібних для якісних розважальних програм, але практично ніде немає цієї команди, яка б працювала разом.

Достатньо порівняти кількість національних каналів у таких країнах, як Британія, Франція, Німеччина, де їх п’ять-сім із кількістю в Україні, де їх, за різними підрахунками, від 12 до 15. І ми бачимо, що ані наш рекламний ринок насправді не здатний підтримувати функціонування цього телебачення, ані немає стільки кадрів, щоб забезпечити. Я вважаю, що українському телебаченню якомога скоріше потрібна структуризація, ліквідація нежиттєспроможних каналів, що дасть змогу сконцентрувати ресурси, відмовитися від бездумних купівель з-за кордону форматів фільмів і т.ін.

У нас є достатньо потенціалу, ресурсів і кадрів, щоби забезпечити, умовно кажучи, п’ять-сім загальнонаціональних каналів, які робитимуть набагато якісніший продукт, ніж зараз.

-Что бы вы, журналисты, могли посоветовать не журналистам – потребителям информации: читателем, зрителям, слушателям – как способ воздействия на СМИ со своей стороны?

Андрій Куликов: Намагайтеся писати, намагайтеся телефонувати, намагайтеся дивитися, читати і слухати, навіть коли вам цього не хочеться. Тому що, якщо не дивитися на все негативно, є дуже корисного і цікавого у тому, що намагаються донести до вас журналісти. Хочеш – побачиш. Не хочеш – не побачиш, навіть якщо його там буде 99,9%.

Всі засоби впливу в наявності. Можна й пікет влаштувати, можна передплачувати або не передплачувати газету, можна заходити або не заходити на Інтернет-сайт. Засобів і способів вплинути багато, але їхня дієвість не надто велика. Але вона й не повинна бути великою. Допоки в самих журналістських колективах, у підприємствах, якими є ЗМІ, не буде влаштовано такої посади, як слухацький, читацький або глядацький редактор, який безпосередньо матиме справу із скаргами, побажаннями, пропозиціями, що надходять, який здійснюватиме цей зв'язок.

Даниил Яневский: Я не даю бесплатных советов. Я высокооплачиваемый советчик. У меня есть универсальный рецепт. Он состоит из одного слова: «Кохайтеся!» Это означает – живите в любви. К Богу, к себе, к тем, кто рядом, к семье, к стране, к детям, к собакам, к листьям, к своему дыханию, к небу... Только это единственный продуктивный способ выжить в этом мире. Другого я не знаю. Кохаймося!

Відповіді Андрія Куликова і Данила Яневського на запитання читачів «Обозревателя» знайдете тут

Читайте по темі:

Яневский: журналистики и Украины не существует

06 июня 16:55
:   Средняя оценка: Голосов: 2
РаспечататьОтправить другу
Комментировать
Комментировать
Читать правила
Читать правила
Имя*  
Ваш комментарий* 
 
Светик
19.06.2008 12:32:29
 
к высказываниям пана Яневского:
Не понимаю я националистов. У них во всем виновата Россия. Сами украинцы ни в чем не виноваты и отношения ни к чему не имеют. Такое впечатление, что в Украине всё это время (вплоть до 2004 года) жили одни "кляті москалі" которые разрушили все, что только можно было разрушить... и культуру с языком в том числе! А в 2004 году свершилось глобальное возвращение украинцев на Родину!.. а тут разруха :-(
А еще поражает их стремление лечь под кого угодно лишь бы не иметь никаких отношений с Россией!
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
Рашпиль
08.06.2008 22:30:11
 
А-аа, засуетились русские холуи... То ГБуха, то ФСБуха. Сценаристы хреновы. Эта матрица еще так перезагрузится, намочитесь из сортира-то... Чего-чего, @ерьма навалом. На всех хватит. Главное пасти шире разевайте, похлебаете...
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
User
08.06.2008 12:58:18
 
Плохому католику Россия мешает....
не согласен согласен    Рейтинг: 4
 
климент
08.06.2008 1:02:59
 
очень редко так талантливо люди могут показать свою сущность раба и малоросса..... вот уж действительно ... чем бездарнее политическая и духовная элита государства.. тем больше визга и воплей на россию... ее язык и культуру.. мало того .. что у нас руководители с кругозором пчеловода и историей газовых воровок... так у нас еще и писаки с кругозором бомжа и психикой больного
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
Amador
07.06.2008 18:40:49
 
Данило молодец! Внушаить. Я русский, но с тем что он говорил о русских, согласен. Хотя умных людей и там хватает, им просто негде высказаться.
не согласен согласен    Рейтинг: -3
 
я
07.06.2008 6:57:22
 
Unknown написал/а
Danylo ruless!!!!!A5 durak!

Unknown and illiterate
не согласен согласен    Рейтинг: 0
 
Unknown
07.06.2008 3:00:45
 
Danylo ruless!!!!!
A5 durak!
не согласен согласен    Рейтинг: -1
 
A5
06.06.2008 18:04:57
 
Странный какой-то пан Данило. Россия ему мешает быть католиком... Мы с женой на днях зашли в Костел, что возле Европейской площади, как-то, не встретили никакой России по дороге. Иногда там бываем, не каждый месяц, но раза 3-4 в год - ни танков Т-72, ни бомбардировщиков Ту-160, ни ЧФ РФ на дороге не встречали. Кризис самоидентификации бывает только в голове самоидентифицирующегося. Жалко пана Яневского, каких-то 4 года назад я гордился тем, что живу в одной стране с такими людьми, сейчас он производит впечатление человека, зизнуренного неудачами.
не согласен согласен    Рейтинг: 8
 
тот, кому Яневский враг
06.06.2008 17:57:29
 
Даниил Яневский:
1) У нас может быть братство в поляками, у нас может быть братство с хорватами, с сербами. Но с этими людьми у нас НЕ МОЖЕТ БЫТЬ НИКАКОГО БРАТСТВА. ЭТО ВРАГИ.
Даниил Яневский:
2) Я не даю бесплатных советов. Я высокооплачиваемый советчик. У меня есть универсальный рецепт. Он состоит из одного слова: ?Кохайтеся!? Это означает – ЖИВИТЕ В ЛЮБВИ. К Богу, к себе, к тем, кто рядом, к семье, к стране, к детям, к собакам, к листьям, к своему дыханию, к небу... Только это единственный продуктивный способ выжить в этом мире. Другого я не знаю. Кохаймося!

Молодец, Даниил! Очень ПОСЛЕДОВАТЕЛЬНО. И кто же это, интересно, высоко оплачивает советы НЕЗАКАЗНОГО Дани, который так не дружит с собственной головой? Небось, те, кто ЗАКАЗЫВАЕТ подобный базар.
А любовь к своему дыханию – это круто! Как насчет любви к своему пусканию ветров?
не согласен согласен    Рейтинг: 7
 
Інеса
06.06.2008 17:13:54
 
РЕГина, Яневський - артист, а не дурень. Відчуваєте різницю?
не согласен согласен    Рейтинг: 2
 
РЕГина
06.06.2008 17:05:17
 
Дурний цей Яневський, як сало без хлиба.
не согласен согласен    Рейтинг: 4
 
Комментировать
Комментировать
Читайте
Обновлено: 04 декабря 06:44
»
Вся лента новостей
Жёлтые

»
В раздел «Желтые новости»
Интернет магазин загрузка...
bigmir)net TOP 100

Rambler's Top100
При любом использовании материалов сайта гиперссылка на сайт обязательна. Редакция может не разделять точку зрения авторов статей и ответственности за содержание републицируемых материалов не несет.
© 2008 Интернет-холдинг «ОБОЗ.ua». Все права защищены.